קשה שלא לשים לב לתחלואה ההולכת וגוברת, המטילה עומסים כבדים גם על רפואת האונליין בכלל וייעוצי הטייטו בפרט.
מכיוון שאני מייעץ למטופלים בכל רחבי הארץ, אני חש את העומס ההולך וגובר, ועימו תחושה של תסכול מצד המשתמשים בטייטו.
ככל הנראה, התחלואה מתמקדת בעיקר במחלות ויראליות הבאות לידי ביטוי תסמינים של שיעול, חום וצינון ובמקביל, עליה ניכרת בדלקות גרון חיידקיות.
אני מרגיש קושי לעמוד ברמת השרותיות הרגילה, אבל
אני בטוח שתוך פרק זמן לא ארוך, נחזור לזמני המתנה שפויים יותר.
בינתיים הייתי רוצה לספר על אחים קטנים ואחים גדולים (או אחיות..).
התינוק הקטן סובל ובוכה, ההורים מודאגים ופותחים קריאה.
אנחנו מחליטים לבדוק את האוזניים. הדבר דורש ריכוז ושיתוף פעולה מצד שני ההורים אשר צריכים להחזיק את הפעוט, לשמור שלא יזוז בעת הבדיקה, לוודא שהטכנולוגיה עובדת, שהציוד תקין ושהרופא יראה את מה שצריך לראות.
בכל אותו זמן יש אח שמסתובב "בין הרגליים", "מציק"
ו "שואל שאלות".
זהו האח הגדול והוא מודאג, אחיו הקטן בוכה שלא לאמר צורח, ההורים נשמעים לחוצים והוא אינו מבין בדיוק את הסיטואציה.
האח הגדול דואג!
עד כמה שניתן, כדאי לנסות לתווך לו את הסיטואציה. אולי להסביר לו לפני הייעוץ מה עומד לקרות.
יצא לי לא פעם לפנות אל אותו אח גדול ולנסות להסביר לו שהכל בסדר ואנחנו מנסים לעזור לאחיו הקטן, ובמיוחד שזה בסדר שהוא דואג. (כל מה שנכתב מתייחס כמובן גם לאחיות..).
אולי כאן המקום לכמה עצות קטנות
הציוד כולל עדשות, הן חייבות להיות נקיות.
אביזר האוזניים אינו שימושי ללא הפקק הרב פעמי המכסה אותו. אנא זכרו לשים אותו לפני הבדיקה.
מומלץ לחבר אוזניות לטלפון וכך, בעת שהפעוט מצווח. ניתן יהיה לשמוע אותי דרך האוזניות.
בזמן הבדיקה יש למתוח כלפי מעלה את האפרכסת, לזהות את תעלת האוזן ורק אז להיכנס לתוכה.
כאן גם המקום, כמתבונן מהצד, להביע את הערכתי כלפי אותם הורים שנמצאים לבד בבית ומנהלים את הבדיקה לבד תוך כדי כך שיש אחים נוספים בבית, רעש והמולה.
אני רואה את תעצומות הנפש שלכם, אתם הורים צעירים, לעיתים מודאגים אבל מתמודדים עם האתגר של גידול ילדים וכל מה שבא עם זה.
אתם לבד בבית, אף אחד לא רואה, אבל אני רואה.
תדעו שאני רואה!